Klokkenluidersregeling
Continu Professionals

Datum: mei 2023 versie 2.0

Klokkenluidersregeling
We vinden het belangrijk dat je open en eerlijk kunt zijn. Als je denkt dat er iets misgaat bij Continu, dan moet je dat kunnen aangeven. In deze regeling staat hoe je het op een veilige manier kunt melden als je denkt dat er wangedrag plaatsvindt en hoe we hiermee omgaan.

  1. Waarom hebben we deze regeling?
    We willen dat iedereen zich vrij voelt om problemen te melden. Of je nu een huidige medewerker bent, voormalig medewerker, zzp'er, aandeelhouder, management, vrijwilliger, stagiair, sollicitant, leverancier of op een andere manier betrokken bent, je kunt bij ons terecht als je denkt dat er iets fout gaat. We willen dat je je beschermd voelt en weet dat we de problemen serieus nemen.

  2. Hoe kun je iets melden?
    Je kunt je melding doen via Spot. Met Spot kun je op een eenvoudige manier feitelijk of vermoedelijk wangedrag melden. Elke kwestie wordt behandeld en opgevolgd volgens onze interne procedures. Open de    tool via talktospot.com/hohr of via de QR-code. 



  3. Anoniem en vertrouwelijk
    We begrijpen dat je misschien niet wilt dat anderen weten dat jij een melding hebt gedaan. We houden je identiteit geheim als je dat wilt. We beloven ook dat we vertrouwelijk met je melding omgaan. We delen alleen informatie op een ‘need to know’ basis.

  4. Wat zet je in de melding?
    Wees zo duidelijk en volledig mogelijk. Geef zoveel mogelijk details, zoals data, namen van betrokkenen en bewijs als je dat hebt. Wil je anoniem blijven? Zorg er dan voor dat je genoeg informatie geeft zodat we voldoende gegevens hebben om jouw melding te onderzoeken.

  5. Onderzoek en actie
    We nemen jouw melding binnen 7 dagen in behandeling en sturen je hiervan een bevestiging. We laten je ook weten of de melding als potentieel wangedrag wordt beoordeeld of dat het een zaak is die volgens de normale meldingsprocedures kan worden afgehandeld. Tijdens het onderzoek zullen we (indien nodig) via Spot of rechtstreeks contact met je opnemen voor verder verduidelijking. Binnen uiterlijk 3 maanden laten we je de stand van zaken of de door ons genomen maatregelen weten. We kunnen niet altijd alles vertellen omdat sommige dingen vertrouwelijk moeten blijven. We registreren alle meldingen (al dan niet anoniem) in een register en nemen alle meldingen serieus. Indien nodig stellen we een team samen om het probleem te onderzoeken.

  6. Geen straf voor melden
    We zullen je niet straffen omdat je iets wat volgens jou niet in de haak is hebt gemeld. We willen ervoor zorgen dat je je veilig voelt om problemen aan te kaarten.


We willen dat iedereen weet dat problemen gemeld kunnen worden en dat we hier serieus mee omgaan. Als er iets niet duidelijk is, kun je altijd contact opnemen via watkanerbeter@continu.nl of met onze Compliance Officer via 040-249 19 19. Mocht dit onvoldoende uitkomst bieden kun je je melden bij het huis van klokkenluiders.