Veelgestelde vragen

Onderstaande vind je de antwoorden op veelvoorkomende vragen. Staat jouw vraag er niet bij? Neem gerust contact met ons op en we helpen je graag verder.

1. Wat is voor mij het verschil tussen detachering en werving en selectie?
Via detachering kun je eerst een bepaalde, vooraf vastgestelde periode wennen aan een bedrijf. En andersom natuurlijk. Gedurende deze tijd sta je bij Continu onder contract. We streven ernaar dat je daarna in dienst treedt bij de opdrachtgever. Bij werving & selectie maak je gebruik van het netwerk van Continu. Continu werft en selecteert. Jij solliciteert. Je treedt dan direct in dienst bij de opdrachtgever.

2. Wat voor contractvormen hanteert Continu?

  • Bij detachering is Continu je werkgever en ontvang je een detacheringscontract op projectbasis.
  • Bij werving & selectie ontvang je een contract van één onze opdrachtgevers.
  • Werk jij als zelfstandige? Dan factureer je de gewerkte uren bij Continu.

3. Kunnen jullie mij voorzien van een salarisadvies?
Wij kunnen je tijdens een intakegesprek met één van onze adviseurs voorzien van een salarisadvies. Aan de hand van jouw opleidingsniveau en ervaring adviseren wij je in de hoogte van je salaris.

4. Wat is de opzegtermijn bij een detacheringscontract?
De opzegtermijn van een detacheringscontract is één maand.

5. Lever ik salaris in als ik via Continu aan het werk ga?
Nee. Het bestaansrecht van Continu is grotendeels te danken aan het feit dat wij over een groot gespecialiseerd relatienetwerk van opdrachtgevers beschikken. Deze opdrachtgevers schakelen ons in en zijn bereid te betalen voor onze dienstverlening. Als projectmedewerker betaal je dus nooit (in welke vorm dan ook) voor onze dienstverlening. Dit is zelfs volgens de Nederlandse wet verboden.

6. Krijg ik altijd een reactie op een sollicitatie?
Je ontvangt binnen drie werkdagen een reactie op je sollicitatie.

7. Kan ik me standaard laten inschrijven?
Aan de hand van je CV en motivatie bepalen wij of het wenselijk is om je in te schrijven bij Continu. Wij schrijven je alleen in als je profiel past binnen de specialismen waar Continu zich op focust. Je kunt je CV en motivatiebrief via een vacature of open sollicitatie bij ons achterlaten.

8. Kan ik bij Continu alleen terecht voor een tijdelijke baan?
De doelstelling van Continu is om een brug te slaan tussen jou en je nieuwe werkgever. Onze dienstverlening is op maat, dus in feite bepaal jij zelf wat wij voor je betekenen. Het zoeken naar een tijdelijke baan behoort absoluut tot de mogelijkheden, maar de meeste bemiddelingen leiden tot een (uiteindelijk) vast dienstverband bij de betreffende opdrachtgever. Voor zowel een tijdelijk als vast dienstverband kun je dus bij ons terecht.

9. Worden mijn gegevens doorgestuurd naar bedrijven zonder dat ik dit weet?
Op het moment dat je jezelf hebt ingeschreven bij een intermediair wil je uiteraard voorkomen dat je gegevens zomaar bij elk willekeurig bedrijf komen te liggen. Om die reden staan zorgvuldigheid en discretie bij Continu hoog in het vaandel. Wij zullen dan ook alle opties die we voor je in gedachten hebben één-op-één met je bespreken, voordat we je gegevens bij onze opdrachtgevers neerleggen. Voor meer informatie zie ons privacy statement.

10. Ik heb een klacht, waar kan ik deze melden?
Lees hiervoor ons klachtenreglement.

11. Ik heb een vraag over kwaliteit
Lees hiervoor ons KVGM-beleid.

12. Ik ben op zoek naar een uittreksel van de kamer van koop handel
Download hier het uittreksel van de koophandel.

 

Neem contact met ons op, we helpen je graag verder

Heb je het antwoord op jouw vraag niet kunnen vinden? Neem gerust contact met ons op. Wij staan voor jou klaar.

Neem contact op