Veelgestelde vragen

Onderstaande vind je de antwoorden op veelvoorkomende vragen. Staat jouw vraag er niet bij? Neem gerust contact met ons op en we helpen je graag verder.

1. Kan ik bij Continu alleen terecht voor een tijdelijke medewerker?
Onze dienstverlening is op maat, dus in feite bepaal je zelf wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen. Het zoeken naar een tijdelijke medewerker behoort absoluut tot de mogelijkheden. De meeste bemiddelingen starten echter op projectbasis en hebben als doel een (uiteindelijk) dienstverband bij jou als opdrachtgever. Voor zowel een tijdelijk als vast dienstverband kun je dus bij ons terecht.

2. Wat is voor mij het verschil tussen werving & selectie en detachering?
Via detachering kun je eerst een bepaalde, vooraf vastgestelde periode wennen aan een medewerker. En andersom natuurlijk. Gedurende deze tijd, staat de medewerker bij Continu onder contract. Bij werving & selectie maak je gebruik van het netwerk van Continu. Continu werft en selecteert. Na een positief sollicitatiegesprek treedt de medewerker direct bij jou in dienst.

3. Wat zijn de voordelen van detacheren?

  • Gedurende de detacheringperiode heb je de kans om de medewerker te leren kennen. Wanneer je tevreden bent over de medewerker, kun je na een nader overeengekomen periode de medewerker kosteloos in dienst nemen.
  • Continu hanteert een all-in uurtarief. Alle werkgeverslasten, doorbetaling bij vakantie, feestdagen, bijzonder verlof en ziekte zijn voor rekening van Continu. Je betaalt slechts de gewerkte uren.
  • De medewerker is in dienst van Continu, alle administratieve afwikkelingen worden door Continu verzorgd.
    Continu werkt op basis van no cure no pay. Pas als een medewerker start, ga je voor de gewerkte uren van de medewerker een uurtarief betalen.
  • Je bespaart kostbare tijd door de werving en selectie bij Continu uit te besteden.

4. Hoe werven jullie medewerkers?
Wij werven kandidaten via on- en offline advertenties, internet, beurzen en sponsoring van studieverenigingen. Daarnaast maken wij ook veelvuldig gebruik van onze ruime database en het uitgebreide netwerk van de adviseurs van Continu.

5. Hoeveel medewerkers bemiddelen jullie op jaarbasis?
De afgelopen jaren hebben wij duizenden medewerkers aan een baan geholpen binnen ons netwerk.

6. Is Continu VCU gecertificeerd?
Ja. Sinds 2009 zijn wij in het bezit van een VCU certificering. Met het VCU-certificaat biedt Continu de garantie dat haar medewerkers altijd goed geïnformeerd zijn over de veiligheid- en gezondheidsrisico’s van een technisch beroep. Tevens krijgen de medewerkers uitgebreide informatie over de persoonlijke beschermingsmiddelen die hen helpt om de risico’s te beperken. Continu is tevens in het bezit van een ISO-EN-NEN certificering.

7. Doet Continu aan headhunting?
Nee. Alleen wanneer iemand bij ons aangeeft op zoek te zijn naar een nieuwe baan, gaan wij voor hem of haar aan de slag.

8. Werken jullie ook op basis van 0-uren contracten?
Nee, wij werken alleen met detacheringcontracten op basis van een project of een medewerker treedt direct in dienst bij de opdrachtgever (Werving & Selectie).
Maak een afspraak met één van onze adviseurs

Neem contact met ons op, we helpen je graag verder

Heb je het antwoord op jouw vraag niet kunnen vinden? Neem gerust contact met ons op. Wij staan voor jou klaar.

Neem contact op