Top 5 management tips van 2018


Heb jij ze allemaal al gelezen?

 Terug naar carrièretips overzicht

Top 5 management tips van 2018

08 januari 2019 |

Het jaar 2018 zit er weer op en heeft plaats gemaakt voor 2019. Wat vonden de technische managers in Nederland vooral interessant in 2018? Wij hebben de 5 best gelezen management tips voor je op een rijtje gezet.

1. Zo schrijf je een waardevolle referentie

Stel, een voormalig werknemer nodigt je uit tot het schrijven van een referentie. Een verantwoordelijke taak. Want zo’n referentie maakt de zoektocht naar een nieuwe baan voor je (voormalige) medewerker een stuk gemakkelijker. Wij geven je 5 handvatten voor het geven van een waardevolle referentie.

<Lees artikel>

2. Vijf vragen die je moet stellen aan een sollicitant

Wil je de juiste kandidaat vinden voor het invullen van je vacature? Stel dan de juiste vragen! Waarschijnlijk heb je al een lijstje met goede vragen paraat. Maar wij leggen uit waarom je de volgende 5 vragen absoluut MOET stellen tijdens een sollicitatiegesprek. 

<Lees artikel>

3. Een effectief coachingsgesprek voeren doe je zo

Voelen coachingsgesprekken vaak als een verplicht nummertje? Vind je een gesprek overbodig als je medewerkers toch al goed functioneren? Of wil je de gesprekken effectiever laten verlopen? Maak dan kennis met het GROW-model. Dankzij dit gestructureerde vierstappenschema werkt je medewerker al tijdens het gesprek aan een concreet, persoonlijk groeiplan voor de rest van het jaar!

<Lees artikel>

4. Vijf-stappenplan: omgaan met klagende medewerkers

Klagende medewerkers. Je loopt er misschien het liefst met een boog omheen. Maar als manager heb je die optie niet. Klagers ondermijnen de werksfeer. Ze zuigen energie, niet alleen bij jou, ook bij anderen. Dus zul je in actie moeten komen. Hoe? Lees ons 5-stappenplan.

<Lees artikel>

5. Eindejaarsgesprek nieuwe stijl, hoe doe je dat?

Al lange tijd wordt er geroepen dat de beoordelingsgesprekken overboord gegooid mogen worden. Bedrijven die in deze trend voorop liepen zijn er al van terug gekomen. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat mensen liever negatieve feedback krijgen dan helemaal geen feedback. Afschaffen is dus niet de beste optie, effectief beoordelen dan weer wel. Hoe kan je zo’n beoordelingsgesprek nieuwe stijl het beste aanpakken? 5 tips!

<Lees artikel>


Deel dit artikel: