Een LinkedIn bedrijfsprofiel? Zo doe je dat!


Profileer je bedrijf nu op LinkedIn

 Terug naar carrièretips overzicht

Een LinkedIn bedrijfsprofiel? Zo doe je dat!

09 juli 2019 |

Naast dat je als individu een LinkedIn profiel hebt is het voor een bedrijf ook zeer belangrijk om een bedrijfsprofiel te hebben op LinkedIn. Als je een bedrijfspagina hebt aangemaakt volg dan deze 4 tips zodat potentiële medewerkers jou kunnen vinden op LinkedIn.

Bedrijfslogo en bannerafbeelding

Bedrijfspagina’s met logo en banner trekken 6 keer meer verkeer. Je logo voeg je als “profielfoto” toe. Je logo is daardoor zichtbaar:

  • bovenaan de bedrijfspagina;
  • naast updates en reacties die je doet vanuit de pagina;
  • op het profiel van je werknemers;
  • in de zoekresultaten van LinkedIn.

Een bannerafbeelding is de afbeelding die bovenaan je pagina staat, in de gehele breedte. Kies hiervoor een foto die je bedrijf goed representeert.

Paginabeschrijving en bedrijfsdetails

Deze informatie bevat alles wat een ander over jouw bedrijf moet weten. Je kunt het vergelijken met de “over ons” sectie op je website. Waar sta je voor, wat bied je aan en hoe kunnen ze contact met je opnemen?

Google toont tot 156 tekens van je LinkedIn paginabeschrijving in hun zoekresultaten. Houdt hier dus rekening mee; in die eerste tekens moet duidelijk zijn wat je aanbiedt.

Content publiceren

Je kan extra meerwaarde bieden voor je bezoekers door artikelen te publiceren op LinkedIn. Je kan daarmee laten zien dat jij de expert bent binnen het vakgebied. Wellicht heb je wel een werknemer in dienst die het leuk vindt om artikelen te schrijven, zet deze kracht dan ook zeker in!

Tevens kun je nieuwsartikelen van anderen delen op je bedrijfspagina.

Netwerk

Als je dit allemaal hebt staan is het natuurlijk belangrijk om volgers te krijgen. Te beginnen met werknemers en collega’s. Vraag hun ook zeker om je pagina en updates te promoten. Ook kunnen medewerkers je bedrijf toevoegen aan hun persoonlijke profiel.

Een LinkedIn bedrijfspagina is belangrijk om je vindbaarheid en bereik te vergroten. Succes!


Deel dit artikel: