Demotivatie is de doodsteek van een soepel lopend en goed presterend team. Maar wat doe je er als leidinggevende aan? We helpen je verder op weg met vijf praktische motivatietechnieken om personeel te motiveren.
Niet iedereen staat er bij stil maar je collega’s zie je hoogstwaarschijnlijk vaker dan je familieleden. Hoe belangrijk is het dan, als er een goede sfeer is op de werkvloer? Je kan hier zelf veel invloed op uitoefenen, wij vertellen je hoe je dat doet met onze tips.
Na de plaatsing van je vacature word je overspoeld met sollicitaties. Echter, er kan er maar één daadwerkelijk vandoor gaan met die baan. Hoe zorg je er nou voor dat je de andere kandidaten op een positieve manier afwijst?
Millenials vinden het belangrijk dat ze hun talenten kunnen blijven ontwikkelen. Nieuwe vaardigheden leren en het volgen van trainingen zijn belangrijke pijlers voor deze generatie. Daarmee hebben we dus meteen de essentie te pakken hoe je de young professionals aantrekt en nog belangrijker, hoe je ze behoudt. Wij geven je graag 6 tips.
Je bent eruit. Je weet welke 3 kandidaten je gaat uitnodigen voor een tweede sollicitatiegesprek. Na deze ronde wil je de knoop definitief doorhakken. Maar hoe steek je zo’n tweede gesprek succesvol in? Wat zijn de do’s en don’ts? Hoe zorg je ervoor dat je na afloop de juiste keuze kunt maken? Lees het in dit blog.
Wil je slagen als manager? Dan heb je naast vakkennis en ervaring nóg iets cruciaals nodig: de like-factor. Zodat je de manager wordt waar iedereen voor wil werken. Dus zul je je people skills in moeten zetten. Hoe je dat doet? Wij geven je 5 waardevolle tips die je direct kunt toepassen.
Welke managementstijl past bij jou? En past die ook bij je team? En welke zijn er eigenlijk? In dit blog vertellen we je alles over de vier centrale stijlen van leidinggeven.
Klagende medewerkers. Je loopt er misschien het liefst met een boog omheen. Maar als manager heb je die optie niet. Klagers ondermijnen de werksfeer. Ze zuigen energie, niet alleen bij jou, ook bij anderen. In dit blog lees je hoe om te gaan met klagende medewerkers in je team.
Hoewel je je team vertrouwt, kan het wel lastig zijn om niet het overzicht te verliezen als je je team niet iedere dag ziet. Zijn ze wel met de juiste dingen bezig? Hebben ze hulp nodig? Hoe gaat de samenwerking? Met deze tips voor leidinggeven op afstand wordt het allemaal net wat makkelijker.
Met klantgericht communiceren verhoog je de klantwaarde. Niet voor iedereen gaat dit van nature. Wij zetten de 4 belangrijkste stappen voor klantgericht communiceren voor je op een rijtje.
Voelen coachingsgesprekken vaak als een verplicht nummertje? Vind je een gesprek overbodig als je medewerkers toch al goed functioneren? Of wil je de gesprekken effectiever laten verlopen? Maak dan kennis met het GROW-model.
In een exit gesprek ga je samen met de vertrekkende medewerker verder in op de reden van vertrek, deze informatie helpt jou als organisatie ook om je verder te ontwikkelen. Hoe voer je zo’n gesprek? Volg deze 4 stappen.
Het eindejaarsgesprek, oftewel het beoordelingsgesprek. Al lange tijd wordt er geroepen dat de beoordelingsgesprekken overboord gegooid mogen worden. Afschaffen is echter niet de beste optie, effectief beoordelen dan weer wel. Hoe kan je zo’n beoordelingsgesprek nieuwe stijl het beste aanpakken? 5 tips!
Het is vanzelfsprekend een flinke tegenvaller als één van je beste werknemers je vertelt dat hij of zij je organisatie binnenkort zal verlaten. Hoe maak je dit vertrek toch waardevol voor je organisatie?
Voor het nieuwe jaar horen trends in HR-land om als manager rekening mee te houden. We hebben de 3 belangrijkste HR-trends voor je opgeschreven.
Een dagje weg met het complete team, dat is pas echt gezellig. En belangrijk! Want het organiseren van een bedrijfsuitje is in vele opzichten goed voor je bedrijf. Waarom dat is lees je hier.
Technici zijn gewild. Ze hebben de banen voor het uitkiezen. En dat is een probleem. Niet alleen als je nieuwe medewerkers zoekt. Ook als je ze binnenboord wilt houden.
Vitaliteit, oftewel een overvloed aan energie, zorgt er voor dat jij na een kantoor-dag nog steeds de energie hebt om naar de sportschool te gaan. Introduceer daarom eens de week van de vitaliteit op kantoor. Hoe? Wij geven je 4 praktische tips.
Uit onderzoek is gebleken dat medewerkers die een zogenoemde onboarding programma hebben gehad 54% productiever zijn. Hoe je dat aanpakt? Wij geven je de tips voor een vliegende start.
Employer branding kun je inzetten om de beste werknemers aan te trekken. Maar juist ook om je zittende werknemers te behouden. Hoe? Wij leggen het je uit...
In de huidige arbeidsmarkt is de vraag naar technische professionals hoog. Dit resulteert in een sneller verloop dan ooit tevoren. In dit artikel vertellen we je precies hoe je van je vertrekkende werknemer een heuse ambassadeur maakt. Zo staat de volgende kandidaat zo weer op de stoep!
De ideale leidinggevende? Ontdek de 5 tips voor coachend leidinggeven aan professionals bij Continu. n.
Elke manager heeft zijn/haar eigen talenten, maar er zijn een aantal kwaliteiten die iedere goede manager nodig heeft. Lees het in dit artikel.
Ken je dat gevoel dat je alleen maar mensen aan het aansturen bent? En dat je vervolgens zelf niets meer gedaan krijgt? Dan is switchen van managen naar coachen misschien wel iets voor jou!
Een sollicitatiegesprek voeren is soms best lastig. Het is tenslotte een momentopname waar stiekem een hoop vanaf hangt. En je wil natuurlijk de juiste collega binnen halen. Daarom helpen we je (nog verder) op weg met een handige opzet voor het sollicitatiegesprek.
De vraag naar goede kandidaten voor de bouw en industrie is groot. Kandidaten worden bedolven onder de vacatures en maken binnen enkele seconden de keuze of een functie wel of niet interessant is. Daarom is het belangrijk dat je een sterke vacature schrijft. Lees hier hoe...
Wil je de juiste kandidaat vinden voor het invullen van je vacature? In dit blog lees je welke vragen je moet stellen.
Als werkgever is het belangrijk om tijdens het sollicitatiegesprek te werken aan je X-factor om die ene gewilde kandidaat over de streep te trekken. Maar hoe doe je dat?
De STARR methode is de perfecte methode om gestructureerd ervaringsgerichte vragen te stellen tijdens een sollicitatiegesprek.Zo krijg je in korte tijd een helder beeld van de competenties en ervaring van degene die tegenover je zit. Lees hier je STARR toepast.
Werknemers die tevreden zijn, lopen net dat stapje harder. Bovendien zijn ze mede verantwoordelijk voor de uitstraling van je bedrijf. Deze 4 tips helpen je op weg om werknemers te binden aan je organisatie..
Eindejaarsgesprekken zijn hét moment om je medewerkers te beoordelen, motiveren en bij te sturen. Bovendien zet je er direct de toon mee voor de komende periode. In dit blog alles over de veelgemaakte fouten tijdens eindejaarsgesprekken. Lees er alles over en voorkom fouten.
Stel, een voormalig werknemer nodigt je uit tot het schrijven van een referentie. Een verantwoordelijke taak. Want zo’n referentie maakt de zoektocht naar een nieuwe baan voor je (voormalige) medewerker een stuk gemakkelijker.
Hoe haal je die top sollicitant binnen? Zet je bedrijfscultuur in
Blijf kritisch, ook in deze krappe arbeidsmarkt